Ikona

Nalazimo se u

Tuzla, BiH

Novosti

Ako imate ove simptome, moguće je da imate policistične jajnike

18.06.2018 10:36
Slika

Jedna od najčešćih vrsta hormonalnog problema je sindrom policističnih jajnika, reproduktivni problem koji pogađa između 8 i 20 posto žena. To se događa kada žene imaju višak androgena, ili muških hormona.

Zbog kombinacije različitih sindroma ovo stanje je teško prepoznati, pa mnoge žene nisu ni svjesne da ga imaju.

Međutim, ukoliko imate sljedeće simptome, trebale bi se obratiti ginekologu.

Neredovne menstruacije

Neredovne mesntruacije mogu biti prvi znak policističnih jajnika, zato što žene s policističnim jajnicima imaju visok nivo muških hormona te njihovi jajnici ne mogu da proizvedu dovoljno progesterona (ženski hormon) da bi imale normalan menstrualni ciklus.

Problemi sa aknama

Višak hormona uzrokovan ovim sindromom izaziva pojavu akni na licu štp može biti jedan od znakova policitičnih jajnika.

Dlakavost na neočekivanim mjestima

Neželjene dlačice koje se pojavljuju na bradi, bokovima, gornjim usnama ili drugim mjestima gdje ne očekujete, također spadaju u simprome policističnih jajnika.

Gubitak dlaka na mjestima na kojima ne želite

Dok povišen nivo androgena može dovesti do dlakavosti na mjestima na kojima ne želite, nažalost, to takođe može uzrokovati gubitak kose.

Neplodnost

Najveći probem pacijentkinja sa sindromom policističnih jajnika jeste neplodnost i to je ono zbog čega se one, u dobi kada se odluče postati majke najčešće obrate ljekaru. Naime, kada tijelo ne stvara dovoljno progesterona za potpuni menstrualni ciklus, dolazi do pretvaranja nerazvijenih jajašca u ciste. Ciste tada spriječavaju zdrava jajašca da putuju niz  jajovodne cijevi do materice.

Predijabetes, ili dijabetes tipa 2

Sindrom policističnih jajnika je povezan s insulinskom rezistencijom (ćelija ne mogu pravilno da koriste insulin što dovodi do visokog šećera u krvi). Tokom vremena, i ako se ne liječi, to može uzrokovati dijabetes tipa 2.

Naglo debljanje

Policistični jajnici mogu biti razlog naglog debljanja i teškog skidanja kilograma.

Ako imate navedene simptome obavezno zakažite pregled kod ginekologa koji će vam objasniti šta vam je činiti dalje.

Liječenje je simptomatsko i individualno u zavisnosti od cilljeva koje pacijent i ljekar prepoznaju u određenom trenutku.